Over 045 Bewind & Beheer

045 Bewind & Beheer is een jonge & professionele organisatie, gevestigd in Heerlen (Zuid Limburg). Onze diensten zijn gericht op het behartigen van de financiële belangen voor mensen die dat zelf niet (meer) kunnen of willen, bijvoorbeeld vanwege ziekte, leeftijd, sociale, lichamelijke en/of geestelijke omstandigheden of door schulden.
 

Door het behartigen van de financiële belangen voor onze cliënten willen wij zorgen voor financiële rust en het op orde brengen en houden van hun financiën.

Waarom 045 Bewind & Beheer?

  • U krijgt regelmatig inzicht in uw persoonlijke (financiële) gegevens

  • Wij zijn  dagelijks bereikbaar via ons telefoonnummer en e-mailadres

  • Wij communiceren helder en snel

  • Kwaliteit staat bij ons voorop. Wij weten waar we het over hebben en volgen ook regelmatig cursussen om onze kennis up to date te houden. 

  • Wij zijn open en eerlijk naar u toe

  • Wij hebben een juridische opleiding & achtergrond. Eventuele juridische vragen worden dan ook opgepakt

  • Wij zien problemen niet als een probleem maar als een uitdaging 

  • Wij zijn een kleinschalige organisatie waardoor klanten bij ons geen dossiernummer zijn maar mensen!

Missie 

Onze missie is de financiële belangen behartigen en het creëren van financiële rust  voor mensen die, dat vanwege leeftijd, lichamelijke, sociale- of psychische omstandigheden of vanwege schulden, (tijdelijk)niet meer kunnen of willen. Al onze diensten zijn gericht op het  stabiliseren van de financiële situatie en zelfredzaamheid van de cliënt. 

Visie​

Wij weten als geen ander dat het een hele grote stap is om uw financiën over te dragen aan een ander. Daarom streven wij ernaar om een vertrouwensband met onze cliënten op te bouwen. Dit doen wij door op een respectvolle, open en eerlijke manier te communiceren, door transparant, betrokken en toegankelijk te zijn. Al deze aspecten zijn ook terug te vinden in onze 4 zekerheden.

Betrouwbaarheid staat bij ons hoog in het vaandel. Onze betrouwbaarheid wordt gewaarborgd door:

  • Jaarlijks verantwoording afleggen aan de kantonrechter;

  • Onze accountant en de kantonrechter die onze administratie, werkwijze en bedrijfsvoering jaarlijks controleren;

  • U toegang te geven tot ons systeem waarin u kunt zien wat we doen en op welke wijze wij dat doen.

Wij zijn transparant, dat betekent dat we open zijn over wat we doen en hoe we dat doen, en ook verantwoording hierover afleggen. Al onze cliënten kunnen inloggen in ons systeem zodat ze kunnen zien wat we doen en op welke wijze wij hun financiële belangen behartigen.

 

De derde kernwaarde, betrokkenheid, staat vooral voor empathie. Wij willen dat er een vertrouwensband gaat ontstaan tussen ons en de cliënt. Dit realiseren wij door regelmatig contact met onze cliënt te hebben, interesse te tonen in de cliënt en zijn (financiële) situatie. 

Onze laatste kernwaarden is toegankelijk. Wij vinden dat de persoon die uw financiële belangen behartigt toegankelijk en bereikbaar moet zijn. Daarom hebben we dagelijks een telefonisch spreekuur en kunnen onze cliënten ons 24/7 per e-mail bereiken op een speciaal e-mailadres dat alleen voor onze cliënten is. Daarnaast reageren wij altijd binnen 2 werkdagen op e-mails en telefoontjes van cliënten. 

 

 

Onze 4 zekerheden

“Bedankt voor alles wat je voor ons doet. Overstappen naar jouw was echt het beste wat ons in 7 jaar ellende gebeurd is. We hebben nu rust in ons hoofd, daar zijn we je echt dankbaar voor"

Over Syreetha Gielen

Bewindvoerder, inkomesnbheerder & budgetcoach

Mijn naam is Syreetha Gielen, uw bewindvoerder. Ik ben ook als jurist werkzaam bij Gielen Juridisch Advies. Vanuit zowel mijn privéleven als zakelijk ben ik vaak geconfronteerd met mensen die niet meer in staat zijn om hun financiële zaken zelf te regelen. Dit zorgt voor onrust en slapeloze nachten. Deze mensen weten vaak niet waar ze terecht kunnen of zijn bang om hun financiële zaken uit handen te geven. Met alle gevolgen van dien! 

Als mantelzorger en jurist heb ik al voor vele mensen de verantwoordelijkheid gehad over hun financiële huishouden/administratie. Ik hielp hen met het in kaart brengen van hun uitgaven, inkomen en schulden, bekeek of ze recht hadden op bepaalde voorzieningen zoals bijzondere bijstand, toeslagen, voedselbank enz., trof betalingsregelingen met schuldeisers, diende bezwaarschriften in omdat er geen kwijtschelding was verleend of de bijstandsuitkering was stopgezet, ordende alle papierwerk en bood ze ,indien ze daar behoefte aan hadden, een luisterend oor. 

Ik merkte dat mij dat en het persoonlijke contact met mensen mij veel meer voldoening geeft dan het opstellen van contracten voor grote bedrijven of het controleren van webwinkels of ze voldoen aan de wettelijke eisen. En zodoende is bij mij het idee ontstaan om als bewindvoerder te gaan starten.

Ik voldoe aan de strenge kwaliteitseisen die kantonrechters stellen aan professionele bewindvoerders.  Jaarlijks word ik door de Kantonrechter & accountant gecontroleerd of ik en 045 Bewind & Beheer nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen. ​