Bewindvoering aanvragen?

Bewindvoering aanvragen? Lees hier hoe dat gaat. Bewindvoering aanvragen moet gedaan worden bij de Kantonrechter verloopt in een aantal (duidelijke) stappen. U kunt de aanmeldprocedure ook downloaden.  

De stappen zullen hieronder afzonderlijk besproken worden zodat u weet hoe de aanvraag bij de Kantonrechter exact verloopt.

Afspraak maken

Intakegesprek

Verzoekschrift

Zitting

Aanvang bewind

Allereerst dient u zich aan te melden bij 045 Bewind & Beheer. Na uw aanmelding vindt er een gratis & vrijblijvend intakegesprek plaats. 

 

Afspraak maken

Intakegesprek

Om een goed beeld te krijgen van uw (financiële) situatie ontvangt u van ons, voor het intakegesprek, een zgn. intakeformulier. Wij vragen u om aantal documenten te verzamelen en klaar te leggen voor het intakegesprek. 

 

In het intakegesprek zullen wij u ook meer vertellen wat beschermingsbewind inhoud en wat dit voor u betekent. Uiteraard zullen we uw wensen en/of problemen bespreken om een helder beeld te krijgen welke problematiek er speelt. Daarnaast bespreken we ook de verwachtingen, kosten, werkzaamheden, uw verplichtingen, klachtenregeling enz. zodat er in de toekomst hierover geen misverstanden of onduidelijkheden over bestaan.

 

 

Verzoekschrift 

Beschermingsbewind moet aangevraagd worden bij de rechtbank. Hiervoor moet er een formulier worden ingevuld. 045 Bewind & Beheer kan u helpen met het invullen van het formulieren en de benodigde documenten. 

U heeft geen advocaat nodig.

 

045 Bewind & Beheer zal het aanmeldingsformulier (verzoek tot onder bewindstelling) samen met u invullen en samen met de volgende stukken naar de Kantonrechter sturen:

  

 

Zitting

Als de rechtbank de aanvraag ontvangen heeft, ontvangt u een uitnodiging voor een zitting. De rechter wilt namelijk uw mening horen. 045 Bewind & Beheer zal tijdens deze hoorzitting ook aanwezig zijn. Dit is een informeel gesprek van circa 15 minuten. 

Een aantal weken na deze hoorzitting ontvangt u en 045 Bewind & Beheer de uitspraak (beschikking) van de Kantonrechter.

 

Aanvang bewindvoering

Als de Kantonrechter de aanvraagt toewijst, gaat het bewind in op de dag na verzending van de uitspraak. Vanaf dat moment start de taak van ons als uw bewindvoerder. Het ‘echte werk’ gaat dan starten. We nemen contact met u op om een afspraak te maken.

 

Direct na aanvang gaan we de volgende zaken direct gaan regelen:

  • Boedelbeschrijving opmaken en sturen naar de Kantonrechter

  • Opstellen budgetplan

  • Openen van een beheer – en leefgeldrekening bij de ING of ABN AMRO. Ook openen wij een spaarrekening voor u

  • Melden van het beschermingsbewind aan de instanties

  • Beëindigen bestaande bank – of girorekeningen

 

Intakegesprek

Om een goed beeld te krijgen van uw (financiële) situatie ontvangt u van ons, voor het intakegesprek, een zgn. intakeformulier. Wij vragen u om aantal documenten te verzamelen en klaar te leggen voor het intakegesprek. 

 

In het intakegesprek zullen wij u ook meer vertellen wat beschermingsbewind inhoud en wat dit voor u betekent. Uiteraard zullen we uw wensen en/of problemen bespreken om een helder beeld te krijgen welke problematiek er speelt. Daarnaast bespreken we ook de verwachtingen, kosten, werkzaamheden, uw verplichtingen, klachtenregeling enz. zodat er in de toekomst hierover geen misverstanden of onduidelijkheden over bestaan.

 

Ook vullen we samen het intakeformulier in. Als we samen besluiten het beschermingsbewind aan te vragen, vullen we samen het aanmeldformulier ( verzoekschrift) in.

 

Afspraak maken?

Vragen, afspraak maken voor een gratis en informatief gesprek? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op

Dank u voor uw bericht! Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.